top of page

Buukkaus 

Asiakastapaamisten buukkauksen ulkoistaminen on todennäköisesti isoin yksittäinen keino, jolla voi vaikuttaa myyjien viikoittaiseen ajankäyttöön. Myyjien vapauttaminen kokonaan tai osittain prospektikohteiden jatkuvalta etsimiseltä ja niiden tavoittelulta, antaa heille mahdollisuuden loistaa päivittäin siinä missä he ovat parhaimmillaan ja tuottavat yritykselle eniten: asiakastapaamisissa ja kauppojen klousaamisessa.

​

 

​

​

Mihin ja miten ulkoistettu buukkaus vaikuttaa arjessa?

​

01.

Ajankäyttö ja tuottavuus: Uusasiakashankinnan- ja myynnin tavoitteista riippuen myyjä voi joutua käyttämään työviikostaan jopa puolet uusien potentiaalisten kohteiden tunnistamiseen ja yritykseen tavoittaa niistä oikeat henkilöt. Vain noin puolet työviikosta voi jäädä aikaa itse asiakastapaamisille, tarjousten tekemiselle ja muulle pakolliselle oheistyölle. Siirtämällä myyjän työpöydältä isoimman yksittäisen palikan – kohteiden etsimisen ja oikean henkilön tavoittelemisen meidän vastuullemme, myyjänne saavat moninkertaistettua viikoittaisen ajan, jonka he käyttävät maalien tekemiseen: asiakkaiden tapaamiseen, kartoitukseen ja kauppojen

kotiuttamiseen. Kun asiakastapaamisia on joka viikko huomattavasti enemmän, myyjät tuovat sisään enemmän euroja ja tuottavat yritykselle enemmän. Teemme mielellämme yhdessä teidän kanssanne laskelman juuri teidän tilanteeseenne liittyen, mitä tämä tarkoittaisi teille numeroina. Olemme varmoja, että käytäntö tulee olemaan win-win kaikille osapuolille. Katsotaan tämä siis yhdessä läpi.

02.

Myyjien fiilis ja työntekijäkokemus paranee: Monet myyjät, jotka takovat kovia

myyntilukuja, inhoavat kylmäsoittoa. Tämä voi tuntua ristiriitaiselta mutta on  havaittu käytännön totuus lähes jokaisessa myyntiorganisaatiossa. Kysymys onkin osittain eri lajeista. Kylmäsoitto asiakkaalle puhelinkanavaa pitkin on ihan eri asia kuin keskustelu face to face. Se että on huippu jälkimmäisessä, ei tee automaattisesti hyvää ensimmäisessä. Tämän jatkuvan hiertävän kiven ottaminen pois myyjän kengästä tekee hänestä todennäköisesti entistä paremman itse tapaamisissa, koska hän saa laittaa kaiken energiansa niihin. Myynti on ennen kaikkea fiilislaji ja sen takia myyjien tunnetilasta on syytä huolehtia erityisen tarkasti.

03.

Myyjän sitouttaminen yritykseen vahvistuu: Tämä on luonteva seuraus edellisestä kohdasta. Kun fiilis ja työntekijäkokemus parantuu, henkilö on enemmän sitoutunut yritykseen. Kun myyjälle on rajattu tarkka fokus missä hänen odotetaan loistavan ja tukitoimista ympärillä on huolehdittu, on myyjän hyvä olla. Hänelle ei tule kovin helposti silloin tarvetta miettiä muita vaihtoehtoja.

04.

Rekrytointi helpottuu: Uusien rekrytointien etsiminen helpottuu, kun yrityksellä on osoittaa potentiaalisille tulijoille valmiiksi hiottu prosessi, johon tämä voi hypätä mukaan. Sekä jo kannuksensa osoittaneet- että myyntiuraa aloittelevat tekijät arvostavat sitä että työnantaja on valmistellut heille pelikentän valmiiksi.

05.

Myyntiorganisaation tehostaminen: Kun tapaamisten syöttökone avataan, on mahdollisuus miettiä myyntiorganisaation rakenne uusiksi: kuinka monta myyjää meillä on järkevää olla ja minkälaisia tavoitteita heille kannattaa nyt asettaa. Toimintaa on mahdollista tehostaa ja organisoida uusiksi kun yksittäinen myyjä pystyy joka viikko hoitamaan paljon useampia asiakaskohtaamisia.

bottom of page